Inmiddels is het Amstelstation gerenoveerd. Bij deze projecten pakt de Vervoerregio tegelijk de weg, bus- of trambaan, het fietspad en de oversteekplaatsen aan. Zo zijn de halteperrons, de keerlus van de tram, fietsenstallingen en looproutes van het Amstelstation aangepakt.
Bij de werkzaamheden rondom de Amsteltram zijn de kruisingen van de Beneluxbaan met Zonnestein en Kronenburg in Amstelveen, inmiddels ongelijkvloers gemaakt. De fietsvoorzieningen zijn verbeterd, wat zorgt voor een betere overstap van fiets naar tram. Daarnaast is de verkeersveiligheid verbeterd op een aantal plekken in Aalsmeer zoals de Burgemeester Kasteleinweg met Zwarteweg, rondom school- en sportcomplex de Dreef en de N231.
Landelijk kreeg de verkeersmaatregel ‘Snorfiets naar de Rijbaan’ veel aandacht. Inmiddels wordt dit op een groot aantal wegen binnen de Ring A10 in Amsterdam al ruim een jaar toegepast. De Vervoerregio investeerde in doorsteekjes, bebording en handhaving. Een eerste evaluatie op basis van politiemeldingen van verkeersongevallen heeft uitgewezen dat de maatregel vors bijdraagt aan de verkeersveiligheid.
In de vijftien gemeenten van de Vervoerregio zijn verder 20 veilige oversteekplaatsen gemaakt, 20 verbeterde haltevoorzieningen, 2500 nieuwe fietsparkeerplaatsen en 35 verbeterde fietsroutes. Zo kan de reiziger veiliger en prettiger van deur tot deur reizen.
De voortgangsrapportage is onderdeel van de Investeringsagenda Mobiliteit van de Vervoerregio Amsterdam. Hierin is te zien wat de Vervoerregio de komende jaren investeert in lopende en nieuwe acties, maatregelen en projecten. Wilt u meer lezen over de investeringen en verbeteringen in 2019? Bekijkt u dan voortgangsrapportage Investeringsagenda Mobiliteit 2019.