Tekst (smal)

Overzicht zienswijzen over ontwerp programma van eisen Zaanstreek-Waterland 2024

Het ontwerp programma van eisen van de aanbesteding voor het openbaar vervoer in Zaanstreek-Waterland 2024 heeft de afgelopen maanden voor inspraak voorgelegen bij gemeenten en andere belanghebbenden. In dit programma van eisen staan de minimum eisen waaraan een nieuwe vervoerder moet voldoen als die het openbaar vervoer in dit concessiegebied wil verzorgen. De Vervoerregio heeft dit op diverse manieren actief onder de aandacht gebracht: 

  • Via een persbericht en interviews met Egbert de Vries in het Noord-Hollands Dagblad en het NRC;
  • Via de social media kanalen van de Vervoerregio;
  • Met een brief aan de klankbordgroep van de Regioraad en aan de gemeenteraden van de concessiegemeenten; 
  • Door verschillende ‘technische sessies’ te houden voor wethouders en gemeenteraadsleden. 

Zienswijzen

De periode van zienswijze is nu gesloten. In totaal zijn er 38 zienswijzen binnengekomen: 
  • Drie formele adviezen van de Adviescommissies Waterland en Amsterdam, en van de Reizigers Advies Raad;
  • Zes reacties van individuele gemeenten;
  • Drie reacties van vervoerders;
  • overige reacties van bewoners/instellingen.

Vervolg

De Regioraad vergadert op 26 oktober over het ontwerp programma van eisen en de zienswijzen. Op basis van de bespreking in de Regioraad en de binnengekomen zienswijzen wordt de komende weken het definitieve programma van eisen opgesteld. In een reactienota, die ook naar de indieners van de zienswijzen wordt gestuurd, geeft het Dagelijks Bestuur aan hoe met de zienswijzen is omgegaan. Het definitieve programma van eisen en de reactienota staan op de agenda van de Regioraad op 14 december en worden kort daarna vastgesteld door het Dagelijks Bestuur. De definitieve reactienota en het definitieve programma van eisen worden vervolgens op de website van de Vervoerregio gepubliceerd.

Vervoerregio Amsterdam maakt gebruik van cookies

Beste bezoeker,

Op onze website plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken, het gebruik te kunnen meten en onze website te kunnen verbeteren. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden, ze zijn volledig geanonimiseerd.

Wij bieden u de mogelijkheid om onze artikelen via de website te plaatsen op social media. Wanneer u hiervoor kiest, wordt u doorgeleid naar een andere partij. Op social media kunnen er andere instellingen en voorwaarden gelden. Stelt u zich hiervan op de hoogte.

Door op ‘Akkoord’ te klikken of deze website te gebruiken ga je akkoord met het plaatsen van functionele en analytische cookies.

Vervoerregio Amsterdam maakt gebruik van cookies

Beste bezoeker,

Op onze website plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken, het gebruik te kunnen meten en onze website te kunnen verbeteren. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden, ze zijn volledig geanonimiseerd.

Wij bieden u de mogelijkheid om onze artikelen via de website te plaatsen op social media. Wanneer u hiervoor kiest, wordt u doorgeleid naar een andere partij. Op social media kunnen er andere instellingen en voorwaarden gelden. Stelt u zich hiervan op de hoogte.

Door op ‘Akkoord’ te klikken of deze website te gebruiken ga je akkoord met het plaatsen van functionele en analytische cookies.