Tekst (smal)

Voorkeursalternatief Bereikbaarheid Haarlemmermeer-Bollenstreek vastgesteld

(ook bekend als Duinpolderweg)

Het Voorkeursalternatief voor het project Bereikbaarheid Haarlemmermeer-Bollenstreek (ook bekend als Duinpolderweg) is vastgesteld. Gekozen is voor een samenstel op basis van de gedeeltelijke Hillegomse Zienswijze en het alternatief Midden. GS Noord- en Zuid- Holland hebben op basis van de uitkomsten van de Planstudie/MER, de zienswijzen en de ingewonnen adviezen, een definitief Voorkeursalternatief (VKA) benoemd . De beide colleges van GS zijn van mening dat het definitieve Voorkeursalternatief het best mogelijke resultaat behaalt op de bereikbaarheid- en leefbaarheidsdoelstellingen alsmede op maatschappelijk en bestuurlijk draagvlak.

Het samenstel op basis van de gedeeltelijke Hillegomse Zienswijze –alternatief Midden omvat een nieuwe verbinding in de Haarlemmermeer, vanaf rijksweg A4 tot en met de Nieuwe Bennebroekerweg; een verdubbeling van 2x2 rijstroken op de Nieuwe Bennebroekerweg; een nieuwe verbinding van 2x1 rijstrook tussen N205 en N208, conform de ligging van het alternatief Hillegomse Zienswijze –alternatief Midden met een ongelijkvloerse aansluiting op de N205 en een gelijkvloerse aansluiting op de N208; een ruimtelijke reservering voor het doortrekken van de nieuwe verbinding tot aan de N206 conform de ligging van alternatief Midden met gelijkvloerse aansluiting op de Zilkerduinweg; een nieuwe verbinding tussen Bennebroekerdijk en Spieringweg bij Zwaanshoek, conform alternatief NOG Beter 2.0; een afsluiting van de Bennebroekerdijk voor autoverkeer ter hoogte van Zwaanshoek en een nieuwe verbinding tussen rijksweg A44 en Lisse, conform alternatief NOG Beter 2.0.

Meer informatie over het project Bereikbaarheid Haarlemmermeer-Bollenstreek (ook wel bekend als de Duinpolderweg) vindt u onder de link.

Vervoerregio Amsterdam maakt gebruik van cookies

Beste bezoeker,

Op onze website plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken, het gebruik te kunnen meten en onze website te kunnen verbeteren. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden, ze zijn volledig geanonimiseerd.

Wij bieden u de mogelijkheid om onze artikelen via de website te plaatsen op social media. Wanneer u hiervoor kiest, wordt u doorgeleid naar een andere partij. Op social media kunnen er andere instellingen en voorwaarden gelden. Stelt u zich hiervan op de hoogte.

Door op ‘Akkoord’ te klikken of deze website te gebruiken ga je akkoord met het plaatsen van functionele en analytische cookies.

Vervoerregio Amsterdam maakt gebruik van cookies

Beste bezoeker,

Op onze website plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken, het gebruik te kunnen meten en onze website te kunnen verbeteren. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden, ze zijn volledig geanonimiseerd.

Wij bieden u de mogelijkheid om onze artikelen via de website te plaatsen op social media. Wanneer u hiervoor kiest, wordt u doorgeleid naar een andere partij. Op social media kunnen er andere instellingen en voorwaarden gelden. Stelt u zich hiervan op de hoogte.

Door op ‘Akkoord’ te klikken of deze website te gebruiken ga je akkoord met het plaatsen van functionele en analytische cookies.