Tekst (2 kolommen)

Thorbeckeweg - Aanpak groei verkeersdrukte

De gemeente Zaanstad, gemeente Oostzaan, Vervoerregio Amsterdam en de provincie Noord-Holland willen de doorstroming van het verkeer in Zaandam Zuid verbeteren. Om dit te bereiken gaat de Thorbeckeweg – N516 op de schop. De verkeerssituatie is momenteel niet goed. Dagelijks staan er files, de doorstroming van het openbaar vervoer is stroef en het fietsverkeer onveilig. De komende jaren groeit het aantal auto’s van ongeveer 48.000 naar 62.000 per dag in 2030. De verkeersdrukte neemt ook toe door de aanleg van nieuwe woonwijken in de omgeving, zoals het Hembrugterrein en MAAK. Zaanstad. Daarnaast neemt de werkgelegenheid toe op bestaande en nieuwe bedrijventerreinen langs het Noordzeekanaal.

Afbeelding voorkeursalternatief Thorbeckeweg

Tekst (3 kolommen)

Planning

Augustus 2023Start Ontwerp
Januari 2024Nieuwe Shell open
januari 2025

Start fietsbrug de Ambacht

Start aansluiting de Vlinder

juli 2025Start onderdoorgang Vijfhoek
medio 2027Werk gereed

 

Contact

U kunt uw vragen mailen naar thorbeckeweg@zaanstad.nl. Omgevingsmanagers Alexandra de Waard en Ellen de Zwaan nemen alle reacties in behandeling.

Tekst (1 kolom)

De verkeersdrukte op de Thorbeckeweg – N516 wordt aangepakt en de doorstroming van het openbaar vervoer wordt verbeterd. Er komen veiligere en comfortabelere oversteekmogelijkheden voor het langzame verkeer en de omgeving van de weg wordt beter bereikbaar gemaakt.

Het project Aanpak Verkeersdruk Thorbeckeweg - N516 is één van de maatregelen van de Corridorstudie Amsterdam Hoorn (CAH) die is gericht op het verbeteren van de bereikbaarheid ten noorden van Amsterdam.

De animatievideo op deze pagina laat zien hoe het project wordt aangepakt en welke maatregelen nodig zijn. 
Detail informatie over het project vindt u op de website van het project. Hier lees je ook meer over de planning van de uitvoering. 

Vervoerregio Amsterdam maakt gebruik van cookies

Beste bezoeker,

Op onze website plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken, het gebruik te kunnen meten en onze website te kunnen verbeteren. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden, ze zijn volledig geanonimiseerd.

Wij bieden u de mogelijkheid om onze artikelen via de website te plaatsen op social media. Wanneer u hiervoor kiest, wordt u doorgeleid naar een andere partij. Op social media kunnen er andere instellingen en voorwaarden gelden. Stelt u zich hiervan op de hoogte.

Door op ‘Akkoord’ te klikken of deze website te gebruiken ga je akkoord met het plaatsen van functionele en analytische cookies.

Vervoerregio Amsterdam maakt gebruik van cookies

Beste bezoeker,

Op onze website plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken, het gebruik te kunnen meten en onze website te kunnen verbeteren. Uit deze cookies zijn geen persoonlijke gegevens te herleiden, ze zijn volledig geanonimiseerd.

Wij bieden u de mogelijkheid om onze artikelen via de website te plaatsen op social media. Wanneer u hiervoor kiest, wordt u doorgeleid naar een andere partij. Op social media kunnen er andere instellingen en voorwaarden gelden. Stelt u zich hiervan op de hoogte.

Door op ‘Akkoord’ te klikken of deze website te gebruiken ga je akkoord met het plaatsen van functionele en analytische cookies.