Wilt u een klacht indienen bij de Vervoerregio Amsterdam? Hieronder staat per soort klacht hoe u dit doet.
Met een vraag en/of klacht over de uitvoering van het openbaar vervoer in de vervoerregio Amsterdam kunt u terecht bij het vervoersbedrijf.
Amstelland- Meerlanden
Connexxion: Connexxion Klantenservice, Antwoordnummer 1860, 2000 WC Haarlem, telefoon: 0900-2666399 (€ 0,10 per minuut) of via de website: www.connexxion.nl
Amsterdam, Diemen, Duivendrecht
GVB: GVB Klantenservice, Postbus 2131, 1000 CC Amsterdam, telefoon: 0900-8011 (lokaal tarief), via klantenservice@gvb.nl of via de website: www.gvb.nl
Zaanstreek en Waterland
EBS: EBS Public transportation BV, Nieuwe Gouw 8, 1442 LE Purmerend tel. 0800-0-327, via het contactformulier of via de website: www.ebs-ov.nl
Bent u niet tevreden over (de uitvoering) van de klachtenafhandeling van de vervoerder, dan kunt u met uw klacht terecht bij het klachtenloket openbaar vervoer.
Dat kan op door het Klachtenformulier Vervoerregio Amsterdam te downloaden, in te vullen en op te sturen
Welke gegevens hebben wij nodig bij het indienen van een klacht?
Om uw klacht goed en snel te behandelen hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
De medewerker die de klacht behandelt, is niet eerder betrokken geweest bij uw aanvraag / uw contact en hij/zij neemt binnen een week na ontvangst van de klacht telefonisch of schriftelijk contact met u op. U krijgt dan:
U krijgt, tenzij anders met u is afgesproken, binnen zes weken na ontvangst van uw klacht schriftelijk antwoord met daarin:
Als wij meer dan zes weken nodig hebben om uw klacht te beantwoorden, kan de Vervoerregio Amsterdam deze termijn met vier weken verlengen. U krijgt hierover binnen zes weken na ontvangst van de klacht bericht.
U kunt met vragen over de afhandeling van uw klacht altijd contact opnemen met de behandelaar van uw klacht.
Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht door de Vervoerregio Amsterdam? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Gemeentelijke Ombudsman Amsterdam, www.gemeentelijkeombudsman.nl.
Informatie vindt u in de klachtenregeling van Vervoerregio Amsterdam.
Deze klachtencode is gebaseerd op hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht. Informatie over de Algemene wet bestuursrecht vindt u op wetten.nl - Wet- en regelgeving - Algemene wet bestuursrecht - BWBR0005537.